Strony internetowe

Strony internetowe można podzielić w zależności od pełnionych przez nie funkcji. Najbardziej okrojoną i najtańszą wersją są tzw. wizytówki firm. Są one polecane małym firmom, które chcą się znaleźć w Internecie, jednak nie są przygotowane na większą promocję. Wizytówki zawierają zwykle podstawowe informacje na temat firmy (tj. krótki opis działalności, kontakt, czasem referencje czy niewielką galerię zdjęć) i ograniczają się do kilku podstron. Taka strona www zwykle wystarcza w przypadku małych, usługowych firm. Jednak należy zwrócić uwagę, żeby nie popełniać najczęstszego błędu, którym jest brak staranności przy tworzeniu wizytówki. Najczęściej takie małe strony internetowe są tworzone amatorsko, są brzydkie i nie zawierają wszystkich niezbędnych treści. Jest to niesłuszne podejście, gdyż można już stworzyć naprawdę ładną stronę internetową za niewielkie pieniądze.  Większe firmy zakładają bardziej rozbudowane strony internetowe, które mają kilkanaście podstron, sporą galerię (najczęściej realizacji lub referencji) oraz różnego rodzaju formularze on-line. Takie strony to większy nakład zarówno pracy, jak i środków finansowych. Takie strony internetowe dają też więcej możliwości. Można zawrzeć na nich więcej elementów, w tym graficznych (np. banery flash), co zwiększa atrakcyjność wizualną strony i sprawia, że strona jest chętniej odwiedzana przez internautów. Ostatnim rodzajem stron internetowych są duże serwisy, czyli portale i wortale, które są najczęściej codziennie aktualizowane i zawierają kilkadziesiąt, a nieraz nawet kilkaset podstron.