Jaka reklama przyciąga odbiorców?

Jaka reklama przyciąga odbiorców? Powszechnie uważa się, że najbardziej skuteczne są reklamy telewizyjne. Powinny być ciekawe i wyróżniające się, nawet szokujące, byle tylko utkwiłyby w pamięci widza. Czy to rzeczywiście gwarancja sukcesu? To, że zapamiętamy nazwę produktu nie oznacza, że chętnie go kupimy – jeśli reklama wywołuje w nas lęk, podświadomie nie mamy zaufania do firmy. Jeśli reklama nie jest zbyt mądra, irytuje nas. Najwdzięczniejszymi odbiorcami są dzieci, które łatwo zachęcić i zmanipulować, gdyż wierzą jeszcze w oświadczenia gwiazd ekranu. Co jednak z dorosłymi? Nawet najbardziej przyjemna reklama nie wzbudzi naszej przychylności, jeśli przerwie nam długo wyczekiwany film i jeśli będziemy zmuszeni oglądać ją kilka razy tego samego dnia. Ponadto łatwo zginie w gąszczu innych. Społeczeństwo nie lubi reklam telewizyjnych – takie jest zdanie większości.Czasem najprostsze sposoby są najlepsze. Darmowe gadżety, artykuły promocyjne czy odzież reklamowa często jest bardziej skuteczna niż spoty telewizyjne. Koszulki promocyjne noszone przez zwykłe osoby nie kojarzą  nam się z wciskaniem produktu na siłę i przymusem. Często też zwracając uwagę na ładną osobę, zapamiętujemy charakterystyczny napis na koszulce – wróci to do nas później, ale jednak utkwi w podświadomosci.