Druk online – research tematu oraz zalet i wad rynku.

DRUKARNIA WROCŁAWWydruki reklamowe są najtańszą i jak dotąd najskuteczniejszą formą reklamy. Szeroki wachlarz zastosowań wydruków reklamowych umożliwia na dotarcie do dokładnie określonej grupy klientów.  W przypadku niewielkich spółek, takie druki jak ulotki reklamowe czy wizytówki, są najlepszym rozwiązaniem na rozreklamowanie swoich produktów albo usług. Dla większych przedsiębiorstw doskoanłym wyjściem jest inwestycja w papier firmowy, foldery, czy wydruki dużego formatu to jest bilboardy, banery, plakaty i roll-upy. Prawie każdy, prowdzący działalność gospodarczą, powinien zastanowić się nad wydrukiem indywidualnych kalendarzy reklamowych. Ten przydatny upominek, podarowany klientowi, w każdej chwili będzie przypominał o waszej korporacjimarce. Ażeby pokazać innowacyjność i niebanalność Państwa korporacji, można zainwestować w nietypowe wydruki reklamowe, takie jak wizytówki, czy ulotki z pcv. Inwestycja w wydruki reklamowe jest wyjściem o najwiekszej stopie zwrotu. Łatwo policzyć, że wydając dwieście złotych na tysiąc egzemplarzy ulotek reklamowych tworzymy prawdopodobieństwo przyciągnięcia do nas nowych klientów, którzy z nawiązką zwrócą cały nakład. Obecnie na rynku drukarskim stosuje się wiele rodzajów druku do zastosowań reklamowych: Druk offsetowy – jest to technologia polegająca na przenoszeniu obrazu z płaskiej formy drukowej (matrycy) na podłoże (papier, pcv) przy pomocy cylindra pokrytego gumą. Jest to najpopularniejsza technologia druku. Wykorzystuje się ją do drukowania ulotek reklamowych, katalogów, kalendarzy, wizytówek itd. Metoda ta jest najkożystniejsza przy większych (od 500 sztuk) nakładach z racji konieczności zaprojektowania specjalnej matrycy. Czas czekania na wydruk w technologii offsetowej waha się od 3 do dosłownie 15 dni przy bardziej skomplikowanych projektach. Druk cyfrowy – jest znakomitą techniką druku niedużych nakładów (1 – 300szt.). Nie wymaga budowy matrycy, przez co wydruki mogą być personalizowane (znakowanie, pasek do podpisu, dodawanie obrazów etc). Jakość druku cyfrowego jest co prawda nieco gorsza od technologii offsetowej lecz umożliwia krótkie terminy wykonywania prac (wręcz kilka godzin). Druk solwentowy – jest to technika stosowana do produkcji wydruków wielkoformatowych (banery, billboardy). Polega na nanoszeniu przez ploter atramentowy specjalnych tuszy solwentowych na podłoża zawierające PCV (frontlit, mesh, flaga, folia).Na rynku reklamowym działa obecnie wiele korporacji zajmujących się wydrukami reklamowymi. Część pracuje na własnych maszynach, inne korzystają z usług dużych drukarni, które dzięki olbrzymim obrotom są w stanie zapewnić niskie ceny wydruków reklamowych. Koszty powiązane z drukiem wizytówek czy ulotek są porównywalne w obu przypadkach. Duże drukarnie używają maszyn wartych miliony euro, przez co są w stanie zagwarantować najwyższą jakość druków, jednakże mniejsze korporacji wypełniają lukę w zakresie wydruków cyfrowych.