Niemiecki automobil klub wykonał testy opony 185/60R14

Liderem, podobnie jak w rozmiarze 205/55R16, został Continental, tym razem modelem opony opony 185/60R14 została ContiEcoContact 5. Tuż za nim uplasowały się Michelin Energy Saver i Pirelli Cintruato P1.  Czwarta i piąta pozycja przypadła  Apollo Amazer 3G Maxx i Barum Brillantis 2. Te opony otrzymały dobrą ocenę.Miejsca od 5 do 14 (ocena zadawalająca) zajęły opony 185/60R14: Goodyear DuraGrip, Fulda Ecocontrol, Yokohama BluEarth, Dunlop SP Streetresponse, Hankook Kinergy Eco K425, Kumho Solus KH17, Firestone Multihawk, Semperit Comfort-Life 2, GT-Radial Champiro Eco. W tej kategorii wszystkie opony 185/60R14 osiągały bardzo zbliżone osiągi na suchej nawierzchni. Spore różnice odnotowano w zachowaniu opon na mokrej nawierzchni. Aż sześć z dziewięciu producentów  opony 185/60R14 (Goodyear, Dunlop, Firestone, Hankook, GT-Radial) nie otrzymały noty dobrej właśnie za niedostateczne właściwości na mokrej nawierzchni. Wyniki potwierdzają, że słabsze osiągi letnich opon na mokrej nawierzchni są nader częstym przypadkiem.Dobrze w tej próbie wypadły mało znane w Polsce 185/60R14 Apollo, które na mokrej nawierzchni uzyskały identyczną notę końcową jak Michelin i gdyby nie były tak hałaśliwe, mogły by  zająć miejsce na podium.  Jedną oponę zdyskwalifikowano.