Adwords – przygotowanie kampanii

Uruchomienie efektywnej kosztowo i wydajnej pod kątem generowanego ruchu internetowego kamanii AdWords jest dość skomplikowanym i skomplikowanym procesem. Chcąc maksymalizować wartość ROI, czyli zysku z inwestycji, jaki taka kampania będzie generować warto przygotować ją dokładnie i gruntownie.Bardzo istotne etapy budowy kampnii linku sponsorowanego AdWords o    Rozpoznanie rynku i konkurencji o    Rozpoznanie przewagi oferty i spółki o    Opracowanie zestawu słów zasadniczych o    Opracowanie tekstu reklamowego o    Przygotowanie strony lądowania o    Wdrożenie kampanii o    Monitoring Kampania linku sponsorowanego wymaga odpowiedniego przygotowania. Metodę funkcjonowania sytemu AdWords nagradza reklamodawców, przygotowujących dobre reklamy, czyli takie reklamy które są przeważnie klikane i posiadają wysokie CTR (nagradza też tych, którzy płacą najwyższe stawki za kliknięcie, ale nie to raczej powinno być misją reklamodawcy:) ). ??1. Rozpoznanie rynku i konkurencji ??Warto: o    sprawdzić jak bardzo konkurencyjna jest nasza branża (sprawdzenie ceny za klikniecie w biznesie, ilości spółek reklamujących się w AdWords); o    ujrzeć jakich tekstów reklamowych używają (czy są to teksty opisujące oferty ze starannosią, czy także ogólniki, czy uwzględniają czynniki geograficzne); o    sprawdzić na jakie wyrazu priorytetowe się reklamują (czy są to wyrazu generalne, czy też niszowe, czy odpowiadają spisie produktów/usług tych korporacji, czy wynikają z implementacji luźnego czy też szczegółowego w AdWords ); o    czego nie przekazują w swoich reklamach , a co ma możliwość posiadać duże znaczenie dla klientów (np. koszty transportu, dostępności produktu, promocji); o    zorientować się, które wyrazu zasadnicze są bardziej konkurencyjne, a które mniej? (na które słowa podstawowe są adresy www, jakie są koszty linków). 2. Rozpoznanie przewagi oferty i firmy Warto: o    odkryć detale, które mogą posiadać duże znaczenie dla klientów , a w których jesteśmy lepsi niż konkurencja lub przynajmniej tożsamo bardzo dobra jak ona (np. jesteśmy w stanie wyprodukować usługę szybciej, posiadamy dobre rekomendacje od innych znanych firm/działalności jednoosobowych/przedsiębiorstw); o    skupić się w reklamie na niszach, które są najefektywniejsze kosztowo (przykładowo. zamiast ogólnej kampanii ,piece elektryczne”, skupiamy się na ,piece elektryczne Szczecin”). 3. Opracowanie zestawu słów priorytetowych Warto: o    wybrać wyrazu priorytetowe, które będą najpełniej odpowiadały naszej spisie produktów/usług (nie ma co promować się na słowo stomatolodzy, o ile możemy wykonywać usługę wyłącznie na terenie Krakowa – lepsze będzie ,stomatolodzy Kraków”); o    wybrać niszowe słowa kluczowe, które będą tanie (niski CPC) i będą powodowały wyświetlanie jak najmniejszą liczbę linków sponsorowanych (wówczas możemy liczyć na wyższy CTR); o    tworzyć jak największą bazę słów kluczowych w dopasowaniu dokładnym, które powodują wyświetlanie reklamy na pasujące do charakteru naszej działalności zapytania użytkowników (wykorzystanie dopasowania luźnego na słowo kluczowe ,szkoły wyższe” spowoduje wyświetlanie reklamy na zapytania ,szkoły podstawowe”, ,szkoły średnie” i itp., co powoduje niski CTR). Więcej o kreowaniu słów kluczowych dla AdWords można przeczytać w Opcje dostosowania słów głównych w AdWords. 4. Opracowanie tekstu reklamowego ??Warto: o    używać w tekście dokładnych i ścisłych tekstów (na przykład. ,dostawa w 2 dni” jest lepsza od ,szybka dostawa”); o    używać treści o cenach i promocjach (na przykład. informacja o niższej cenie o 20%); o    stosować teksty zawierające wyrazu priorytetowe, które są związane z naszą ofertą; o    stosować słowa zasadnicze w nazwie adresu witryny w reklamie (na przykład. stworzenie subdomeny slowo_kluczowe.strona.pl). 5. Przygotowanie strony lądowania ??Warto: o    przygotować odrębną podstronę na potrzeby reklamy, na której użytkownicy przechodzący z reklamy AdWords zaraz poszukają odniesienie do tego, co zawarliśmy w reklamie (np. informacje o tym, w jaki metodę mogą korzystać z 20%-owej promocji); o    umieścić w kodzie strony lądowania skrypty statystyk, które umożliwiają późniejszą obserwację rezultatów reklamy (przykładowo. kody Google Analytics, skrypty Stat.pl); o    ukryć stronę lądowania przed robotami wyszukiwarek, by strona nie została zindeksowana przez wyszukiwarki i użytkownicy z rezultatów organicznych nie fałszowali rezultatów obserwacji wyników reklamy (aby nie tracić użytkowników z wyszukiwań organicznych warto wyprodukować kopię tej podstrony i zindeksować ja pod innym adresem). 6. Wdrożenie kampanii ??Warto: o    wytworzyć osobne kampanie dla reklamy w wynikach wyszukiwania i dla reklamy kontekstowej; o    stosować do obsługi konta AdWords AdWords Editor który ułatwia szybkie przygotowanie i wdrożenie kampanii; o    zastosować początkowo wysoki maksymalny koszt za kliknięcie, co ułatwi zdobycia wysokiego CTR na starcie reklamy, a następnie go obniżyć. 7. Monitoring ??Warto: o    obserwować, które teksty reklamowe mają wysokie CTR, a które niskie (na przykład. mając dwa teksty reklamowe co dwa tygodnie odrzucamy słabszy z nich i zastępujemy go nowym); o    przesuwać najlepsze reklamy do oddzielnych grup reklamowych, co koryguje użyteczność reklamy; o    jeżeli już jest to możliwe sprawdzać, które teksty reklamowe generują najlepszą konwersję sprzedaży (jest to możliwe na przykład. w sytuacji sklepów online, gdzie jest możliwe zbudowanie odrębnych identyfikatorów dla poszczególnych reklam).Więcej: Agencja reklamowa